petak, 21. siječnja 2011.

Sjećanja.......

Danas sam si uzela godišnji. U piđami, mir i tišina..svježe kuhana kava ispred mene...gledam Sanjin jastučić na dvosjedu i onda se sjetim ....odmah u potragu po ormarima ,jer ove stvari što ću vam pokazati nisu bile u prometu neke nikad a neke duuuugo godina.Sjećam se da mi je moja pokojna baka pričala da je kao djevojčica naučila vesti "kosovski vez"(ona je to tako zvala, a kako se stvarno zove ne znam)ako  se htjela udati morala je znati vesti ,jer tko je vidio u ono doba doći kod svekrve u kuću bez "dote" Sjećam se njezinih punih ormara vezene krevetnine, stoljnjaka, zavjesa, košulja........ onda mi te stvari nisu značile ništa, jer nisam bila svjesna vrijednosti i ljepote....tako da je dio toga završilo ko zna gdje.  Ipak  jedna jastučnica je došla do mene,  dobila sam je kad sam rodila svojeg prvog sina a baka ju je napravila kad je imala 15 godina. Moja mama je dosta toga naučila od  nje.....ja malo manje od moje mame i mislim da tu staje....mojoj Maji je to bez veze...gubljenje vremena.....a znam da će joj kasnije biti žao.....














jastučnica moje bake
















šema  za vez  od moje bake
































    










nadstoljnjaci- rad moje mame




















Slika rađena "kosovskim vezom" rad moje mame















E, ovo sam ja radila - VOĆE "kosovski vez"

























Moj rad-slika "zima"bod križića



































LAV- makrame(stari rad)



















Nadam se da vam nisam bila dosadna......meni je baš danas bilo dobro. Sad će mi Jasminka sigurno reći da sam se konačno probudila....Sanja , imam šemu na papiru za golubove, ako si zainteresirana  javi se(sve je rađeno bodom lančića).....
Neću vam još zaželjeti ugodan vikend,tko zna možda se još javim...samo ću vas pozdraviti za danas

Broj komentara: 14:

  1. Sve mi je prekrasno. Imam nekoliko starih radova i sve ih ljubomorno čuvam.
    Napisala si da su na slikama nadstolnjaci, a mislila sam da su slavonski peškiri. Svejedno su jako lijepi.

    OdgovoriIzbriši
  2. Slavonski peškiri su skoro uvijek od tkanog domaćeg platna...ovo je rad na leakrilu.....pa zapravo ne znam...

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Branka, ja sam uživala u tvom postu, jer volim...ma, obožavam takve stare stvari i jako mi je drago da sam te svojim skromnim ručnim radom potaknula da prekopaš malo po ormarima i izvadiš na svjetlo dana ovo neprocjenjivo bogatstvo ručnog rada tvoje bake i mame! Da, u pravu si, vez se zove "kosovski" i mislim da ne postoji drugi naziv, jer i ja imam dva ručna rada od svoje bake vezen baš tim vezom i još uvijek je jednako lijep iako je stalno u prometu! Nažalost ni ja nisam naučila vesti tim vezom što mi je sada žao :(((
    I tvoj rad s križićima je prekrasan, a i makrame koji mi je jedan od slijedećih dugoročnih izazova!
    Šemaaaa....paaaa naravno da hoću - samo šalji :))))
    Pusa

    OdgovoriIzbriši
  4. Even in Italy when he was preparing the kit for the bride. It was all hand embroidered. The girls of today have no desire to learn. I wish you a happy weekend
    Gilda

    OdgovoriIzbriši
  5. Evo mene si oduševila. Zaista prekrasne uspomene i vrijedni radovi naših baka i majki. Neka se ne zaboravi,jer tko zna......Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja te pošaljem u potragu za neoslikanim cvjetnjacima, a ona pronađe blago. Radovi su super. A što se tiče kćerke, ja sam naučila vesti oko svoje tridesete, tako da i za nju ima vremena. Pozdrav, Jasminka.

    OdgovoriIzbriši
  7. Znala sam da će Vam se svidjeti.....malo ću pojasniti "kosovski vez", to je za mene oslikavanje koncem...dakle popunjavaju se svijetići,listići...sam vez zaista nije težak...pa ako ste zainteresirane mogu Vas malo provesti kroz postupak na idućem blogu...a tebi sanja stiže šema

    OdgovoriIzbriši
  8. Daaaaa, Branka, molim te, provedi nas kroz postupak kosovskog veza!!! Ja sam probala, al nikako nisam mogla skužiti!
    Hvala

    OdgovoriIzbriši
  9. Obozavam stare rucne radove,volim nas slavonski vez, nekad sam i sama vezla.
    Radovi koje si nam pokazala su prelijepi:-)

    OdgovoriIzbriši
  10. Kosovski vez nisam nikad ni znala raditi. Na žalost ne mogu se pohvaliti bakinim i maminim shemama jer nisu sačuvane.
    Molim te da se za nagradnu igru prijaviš Arbi na romantic blog jer je ona organizator. Ja samo populariziram i širim ideju. Pozdrav na kraju vikenda. Sad je na mene red za kompjuterom.

    OdgovoriIzbriši
  11. Na mom blogu je nagrada za tebe. Preuzmi je,ako želiš.

    OdgovoriIzbriši
  12. šteta sto prvih par slika nevidim. ostale slike koje vidim su prekrasni radovi! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Radovi su prekrasni! Odmah si me podsjetila na radove moje bake, koje je ona radila za, kako se to kaže kod nas, miraz prije udaje :) Nema mi druge nego na tavan, da ih izvadim iz drvene kištre i poslikam!

    OdgovoriIzbriši

zahvaljujem na komentaru.....